میان ‌وعده‌ های مقوی در دوران بارداری

بهترین میان ‌وعده‌ های دوران بارداری را بشناسید :
بهترین غذاهای سبک برای طول روز ، در دوران بارداری ، غذاهایی هستند که حداقل حاوی دو گروه از مواد غذایی باشند . برای تنوع بیشتر در میان ‌وعده‌ها می‌توانید از دستورهای زیر کمک بگیرید .

 

این غذا شامل پروتئین ، فیبر و چربی است . سیب را برش بزنید و روی آن کره بادام‌ زمینی بمالید و روی آن غلات صبحانه بپاشید . می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان از میوه‌های مختلف ( مانند گلابی و موز ) و کره مغزهای دیگر ( مانند بادام و بادام‌هندی ) استفاده کنید .

 

نان ذرت و پوره آووکادو بهترین غذا برای تأمین غلات و فیبر مورد نیاز روزانه است . علاوه بر این آووکادو حاوی مقادیر زیادی فولات است که دریافت آن برای زنان باردار ضروری است . اگر آووکادو دوست ندارید ، پوره دانه‌های پروتئینی را جایگزین کنید .

 

از آنجا که روزانه به سه وعده لبنیات کم‌چرب احتیاج دارید ، می‌توانید در یکی از وعده‌ها از ماست و خیار کم‌چرب به همراه گردو و کشمش استفاده کنید . این غذا شامل کلسیم ، پروتئین و فیبر است .

 

اگر عاشق شکلات هستید ، خوشحال باشید که هرگز دچار  پره‌اکلامپسی نمی‌شوید . پره‌اکلامپسى نوعی پیچیدگی بارداری است که باعث افزایش فشار خون در  رحم و خفگی جنین می‌شود . دو قطعه از شکلات را جدا کرده و ذوب کنید . سپس هر میوه‌ای را که دوست دارید درون آن زده و میل کنید . حتی می‌توانید به کمک شیر کم‌چرب و شکلات ذوب شده ، پودینگ شکلاتی تهیه کنید .
آجیل را دست کم نگیرید . یک آجیل کامل ، باید شامل مغزها ، میوه‌های خشک و تکه‌های شکلات تلخ باشد . مغزها حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی هستند ، میوه‌های خشک منبع خوبی برای فیبر به حساب می‌آیند که به رفع یبوست بارداری کمک می‌کنند و شکلات تلخ حاوی فیبر ، آهن و مواد معدنی بسیاری است که برای عملکرد قلب مناسب است .

 

براساس اطلاعات جدید ، مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته ، برای زنان باردار  مجاز  است . نیمی از یک ساندویچ تن ماهی که میزان جیوه آن بسیار پایین است ، منبع خوبی برای اسید چرب امگا ۳ به شمار می‌رود که به رشد مغز جنین کمک می‌کند . برای بهره‌مند شدن از فیبر  نیز  می‌توانید هر نوع سبزیجاتی را که دوست دارید به مواد داخل ساندویچ اضافه کنید .

 

درست است که شیر منبع خوبی برای کلسیم است و باید روزانه مصرف شود ، اما کمی خلاق باشید و به کمک آن اسموتی درست کنید تا با یک تیر چند نشان زده باشید . انواع میوه‌ها که بهترین آن‌ها موز است را می‌توانید با شیر میکس کنید . سپس یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی یا کره هر مغز دیگری و کمی پودر کاکائو به آن بیافزایید . در این صورت یک میان‌وعده عالی ، شامل کلسیم ، فیبر ، ویتامین و پروتئین تهیه کرده‌اید .

 

نخود را خیس کرده و پس از پختن ، هر نوع پوره‌ای که دوست دارید با آن درست کنید . به کمک هویج ، کرفس و فلفل‌دلمه‌ای تازه ، یک دورچین زیبا درست کنید و با نان پیتا میل کنید . این غذا سرشار از پروتئین و فیبر است و می‌تواند انرژی زیادی به بدنتان ببخشد .

 

اگر به یک میان ‌وعده انرژی ‌زا احتیاج دارید ، ساندویچ نان و‌ پنیر و گردو بهترین گزینه است . کلسیم ، پروتئین و فیبر ، موادی هستند که با خوردن این ساندویچ وارد بدنتان می‌شوند . این میان‌وعده قدیمی را دست کم نگیرید .

 

بهتر است همیشه یک میان‌ وعده سالم در دسترس داشته باشید تا هرگاه گرسنه شدید میل کنید . به این منظور موادی بهتر هستند که بتوان در کیف ، کمد و خودرو نگهداری کرد . کمپوت‌ها بهترین گزینه برای چنین مواقعی هستند .

 

گاهی اوقات علاوه بر تغییرات هورمونی ، قرص‌های مکملی که زنان باردار مصرف می‌کنند نیز باعث بروز یبوست در این دوران می‌شوند . ذرت بو داده ، گزینه خوبی برای دریافت فیبر است . البته بهتر است نمکی و کره‌ای نباشد . اگر در کنار آن از کمی بادام ‌زمینی استفاده کنید ، مواد معدنی لازم را نیز تأمین کرده‌اید .

 

مقداری کره بادام ‌زمینی یا بادام و یا تخمه آفتابگردان را بر روی ساقه‌های شیرین کرفس بمالید و سپس بر روی آن کشمش بپاشید . این میان‌ وعده خوشمزه ، فیبر ، پروتئین و مواد معدنی لازم برای بدنتان را تأمین می‌کند .

 

دسته بندی ها: بارداری

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید !

پاسخ دهید

توجه: نظرات مدیریت سایت تا آنجا که بتواند از ویرایش یا حذف نظرات ارسالی توسط کاربران خودداری خواهد کرد ، مگر اینکه پیام مورد نظر دارای کلمات رکیک و مغایر با محدوده تعیین شده در قوانین سایت باشد .

آدرس پست الکترونیک شما هرگز منتشر نخواهد شد. قسمت های ضروری با * نشانه گذاری شده اند

*
*